Känslan


Jag gråter inte över dig. Jag gråter inte pga det du gjorde. Du har inte gjort mig ledsen. Jag saknar dig inte. Jag har inga känslor för dig. Jag önskar inte heller att du kommer tillbaka.
Det handlar inte heller om oss. Det handlar inte om att jag är ledsen för att du och jag gick skilda vägar till sist. Det handlar inte heller om att vi var så perfekta ihop.
Varför är det då så kallt? Så ensamt och sorgset?
Det handlar om känslan. Att ha någon där. Att dela något fint med någon. Att känna kärlek. Att få somna i någons stora famn. Att gå kvällspromenader hand i hand. Att känna en blöt kropp lägga sig over ens rygg när man ligger och solar. Laga mat tillsammans. Ha någon att ringa. Någon som kollar på en när man försöker sminka sig så fint och säger "Du är finare utan". Någon som lever för en. Någon att leva för. Att bråka och framförallt att älska.
/Kim

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0