VAD HÄNDER EFTER DÖDEN?

 

I många år så har man nog funderat på den frågan, grubblat och grubblat.

Det är en fråga där det inte finns ett svar, ända gången som man inte har ett facit?

 

Jag tror att man nog aldrig kommer få svar på den frågan.

Man kan få svar på den frågan om man tror på någon speciell religion.

Buddism tror på återfödelse, Hinduismen tror på evigt liv för själen.

Somliga, såsom mig tror på livet efter döden. Andra tror att man dör, och så enkelt är det. En annan grupp tror på återuppfödelsen och en annan på något annat.

Alla är 100% säkra men förmodligen har enbart en rätt, visst tror kanske inte alltid 100% på det, men det är inte långt ifrån. Jag menar alla kan ju inte ha rätt.

Jag själv tror stenhårt på livet efter döden. Det får inte, kan inte och kommer inte bara ta slut? Förklara nu för mig kära läsare, varför tror ni att jag har sådana tankar. Är jag en fegis som inte kan inse att det är slut, eller att jag helt enkelt kommer att födas i en annan kropp men inget minne från tidigare liv.

För mig faller det väldigt naturligt till att det finns ett liv efter döden. Livet är evigt. Vi kan inte bara försvinna, alla våra tankar, idéer, alltihop kan inte bara bli noll. Då är det väl ingen mening med livet, varför inte bara dö egentligen? Jag hittar inte någon poäng med att leva om jag inte får ha denna tro. Att tro på livet efter döden faller väldigt naturligt. Men hur kan man bara inte tro på något alls. Jag vet att vi kommer dö, men det är väldigt enkelt för mig att vi bara tar farväl och sen är det slut? Nej nej, något väntar. Några namnger detta som paradig kontra helvetet medan andra har satt andra namn på detta.

 

Av mitt korta liv hittills så har jag redan fått uppleva att om man vågar drömma så kan drömmarna svika, vännerna kan svika. Alla kan svika.

Men det jag kommer ha kvar mitt liv ut, är tron och hoppet på mina tankar.

Min själ är ren, på ett oskyldigt sätt, men vart tar det mig efter jag är död då?

Om jag någonsin skulle få en chans att se vad som skulle hända efter döden om jag skulle offra något nära vet jag inte vad jag skulle göra.

Ville jag se någonting som ingen annan har sett för en del av mitt liv, en del av mitt hjärta?

Det här med livet och döden är livets stora gåta.

 

MVH Max Pisano


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0