Stockholm behöver mera..

trevliga människor.
Om man tänker efter så har inte Stockholms stad så många trevliga människor som jobbar åt staten, eller?
Om vi tar till exempel, en busschafför. Hur ofta möter man en trevlig och snäll busschafför?
90% är gamla sura människor som inte tycker om dagens ungdomar, men guess what vi gillar inte er heller!
What goes around comes back around.
Eller på ett cafe, vill man inte heller ha en trevlig servitör/servitris än en som är helt åt helvete!?
Klart som fan att man vill det, vi ungdomar vill inte ha kvar de där gamla om de ska vara så dumma mot exakt alla ungdomar.
Jag jobbar på ett cafe och jag försöker på alla sätt att göra så att de tycker om mig, att de tycker att de har bra servis. Människor får vad de förtjänar, så är det i livet.
Fast idag så hade jag en jätte trevlig busschafför, så det var så jag fick iden om att skriva av mig lite, inte så mycket för att snart ska jag till gymmet!
Men med den här texten menade jag att om busschafförerna inte tänker vara snälla, så behöver de inte säga någonting alls.
Och det här gäller nog alla saker, turistmål, bussarna, pendeltågen, tunnelbanan och cafer och resturanger.
Kom igen nu Stockholm, skaffa mer leende på läpparna.

/ Max

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0