How we met

Bättre sent än aldrig va? Nu kommer historien som många av er har väntat på. Hur jag och Max träffades/lärde känna varandra.

Allt började med att min storasyster Mika och Max storebror Sebastian började träffas, någon gång runt hösten/vintern 06. I December blev de ett par. Mika berättade för mig att Sebbe hade två yngre tvillingbröder och att dom var jättesöta. Jag började prata med först Simon(max tvillingbror) på playahead, och sedan msn. Max pratade jag också med, dock inte lika mycket som med Simon. Jag började fort tycka om Simon (jag gick då i sexan) och vi bestämde att vi skulle träffat. Så första gången jag träffade Simon så kom han hem till mig. Jag tyckte om honom allt mer och vi bestämdes för att träffas igen, denna gång hemma hos honom. När jag hade varit där en stund så skulle vi äta, och det var första gången jag träffade Max. (tror inte att Max kommer ihåg det här för jag har läskigt bra minne). Max satt alltså och åt med oss. Jag var däremot sjukt blyg då, så jag sa nog inte många ord till honom. Tiden gick lite, och det blev inget mer mellan mig och Simon. Men jag fortsatte träffa Simon och Max någon gång ibland. Kommer ihåg att jag och Simon blev "på G" igen. Jag och min vän Anso åkte då hem till honom, och jag stötte även på Max då. Jag och Anso var även nere på "rudan", en sjö i haninge, och träffade både Simon och Max. Denna gång blev det inte heller något mellan mig och Simon. Jag och Max kom allt närmare varandra, men det var aldrig något mer än vänner.
Sen kom ju den välkända fjortistiden. Då Elverket kom med i bilden. Jag tror att Max var där oftare än Simon, så jag och Max träffades ofta där. Vi brukade alltid dansa tillsammans och göra såkallade "ringar" som vi kunde dansa i. Varje gång efter Elverket så smsade vi varandra och sa hur grymma vi var på dansgolvet osv. haha.
Efter som att Mika och Sebastian fortfarande höll ihop så hände det även att våra familjer åt middag med varandra på födelsedagar osv, detta gjorde självklart så att jag fick en ännu bättre kontakt med både Simon och Max, och verkligen lärde känna dessa underbara grabbar. Sommaren 08 var jag även med dom en del på grönalund eftersom vi alla hade "guldkortet". Vi umgicks allt mer och mer helt enkelt.
Allt helt enkelt rullade bara på, och suddenly kunde jag prata med Max om ALLT. Vi delar ett stort intresse tillsammans, mode. Vilket har förit oss ännu närmre varandra.
Mika och Sebbes förhållande tog slut någon gång i slutet av sommaren 08, men detta var självklart inte slutet för mig och Max.
Max är nu en sjuuuukt stor del av mitt liv, och jag vet att våran vänskap är en sån som kommer hålla, väldigt länge. Vi bråkar aldrig, och vi kan prata om allt med varandra. Han är guldvärd i mina ögon, och jag måste tacka Mika och Sebastian, om inte de hade varit tillsammans, så tror jag faktiskt inte att jag och Max hade varit lika nära varandra som vi är idag. Vi kanske inte alls hade kännt varandra, vilket är en hemsk tanke.
Våran vänskap är helt enkelt grym och okrossbar.

En bild som jag tror fick flera att undra, men hey, en liten vänskapspuss har väl ingen skadats av?;)

/Kim



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0