CORTINA OCH VENEDIG!

GUD, helt seriöst vad fan finns det att säga om den här resan!?
Som nog alla vet så blev resan förra veckan inställd på grund av dåligt väder på lilla Skavsta Airport. Inte konstigt, för alla visste väll att Sverige redan suger? Om ni inte visste det så vet ni det nu.
Vi kom iallafall iväg tillslut och det var verkligen värt att vänta.
För att få den där lilla extra gnuttan sol och en liten bit värme, samt mycket och då menar jag så mycket att jag nog aldrig hade fått det i hela mitt liv, frisk luft!
Vi landade i Italien och ni alla som har varit utomlands kommer väll ihåg den där känslan när man kliver ut ur planet och känner värmen? Visst visste jag att det inte skulle vara så varmt, men jag hoppades på det bästa.
Jag och pappa klev ut planet med varsin skjorta och kände kylan, men fick ändå den pirriga känslan i magen så det sket jag i för att jag skulle ut, ut till friheten i backarna.
Vi lyckades iallafall hyra en bil som skulle ta oss upp långt, långt och ännu längre upp i bergen för att vi skulle få vårat lilla rum, som var som en liten takvåning med snett tak, hur mysigt som helst!
Vi vaknade upp dagen efter och jag gick ut på balkongen och såg berg berg och mer berg, inte så konstigt för att vi var 1500 meter över marken, lite häftigt tyckte jag!
Jag orkar inte berätta om hela första dagen, men jag kan säga några saker.
- Den varma chokladen i Italien är minst 100 gånger bättre än i Sverige.
- Solen i backen är också minst 100 gånger bättre än i Åre.
Sverige suger och Italien äger. Mer behöver man nog inte säga.
Nej nu ska jag inte vara tråkig, nu ska jag berätta vad som hände min pappa och mig redan efter två timmar i backen.
När min pappa skulle gå på liften så åkte han förbi spärrarna när dom var stängda ( ja det gick.. )
Sen när arbetarna där hade stannat liften så alla fick vänta på min pappa så ställde han sig upp som inget hade hänt och jag och min tvilling kunde bara inte sluta skratta!
Helt plötsligt så skulle min pappa backa och ställa sig bredvid mig och min tvilling men tror ni inte att han ramlar en gång till!? Helt sjukt!
Så killen som skötte liften skrek på Italienska till pappa, VAFAN KLOCKAN ÄR INTE ENS ELVA ÄNNU!?
Som att han hade druckit, haha!
Till slut kom vi iallafall iväg efter kanske fem minuters avbrott! Då applåderade alla i kön och bussvissla..
När vi väll hade kommit upp i backen så var det min tur att klanta mig totalt!
Jag körde som en galning i backen och en äldre dam förföljde mig tills jag ramlade, hon ställde sig framför mig och började skrika något på italienska, jag förmodade att hon skrev något snällt så jag tacka på italienska och försökte ställa mig upp, då började hon skrika ännu mer, då sa jag till henne på italienska att jag inte förstod vad hon sa.
Sen förstod jag för att hon bytte till engelska, då skrek hon att jag var en fara i backen och att hon skulle gå till polisen och anmäla mig för att jag var dålig på skidor, haha?
På söndagen åkte vi skidor hela dagen med solen på oss från morgonen till kvällen, helt underbart!
På måndagen så åkte vi till Venedig över dagen, och det var helt perfekt att få vara där. Jag hade varit där en gång när jag var liten, men dock så kommer jag inte ihåg så mycket från då.
Det var lika underbart som det var på film!
CORTINA!










VENEDIG!









MVH MAX PISANO


Kommentarer
Postat av: Anonym

Max!Shit va kul vi hade i cortina eller hur?Vi ägde backarna lov e you farsan

2010-03-12 @ 06:31:36
Postat av: mamma Anna

Hur stolt kan man vara egentligen utan att bli högfärdig!! älskar dig mest pussar mam

2010-03-13 @ 23:24:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0