VALET TILL GYMNASIET ÄR 7 DAGAR BORT!

Oj nu börjar det bli lite svårt att formulera sig för att jag inte har en aning egentligen inne i hjärtat vart jag vill gå.
Hur ska lilla jag veta vart jag vill vara minst om ett år?
Hur ska jag veta vart jag vill gå när jag inte vet vad jag vill göra när jag blir äldre?
Jag har alltid gillat att gå efter mina egna vägar och skitit i vad alla andra säger, men nu är det ju så att man går till det gymnasiet som gör mest reklam och de som har bäst lovord!
För min del så tänker jag väldigt mycket på Nacka Gymnasium med inriktning SAM / KULTUR.
Anledningen till att jag vill det är för att jag nog alltid har varit en man som har vågat säga vad jag tycker och tänker om livet och det jag gillar är ju mest att uttrycka mig skriftligt lika väl som muntligt.
Tills jag började nian så trodde jag att jag kunde få människor att förstå med bara text, även fast jag har gillat att " vara i centrum" och berätta vad jag tycker och tänker.
Egentligen så är den största anledningen till att jag väljer Nacka för att jag är halv italienare, men min pappa har aldrig lärt mig italienska.
Och Nacka kan erbjuda mig Italienska två gånger i veckan första året, sen kan jag välja om jag vill ha kvar det eller ta bort en gång, men det bästa är att jag kan lägga till en gång till i veckan så det blir tre gånger, och hur underbart blir inte det då? Det blir som paradiset för mig som vill lära mig det så bra och så snabbt som möjligt.
Men det viktigt då är att jag inte får glömma att det finns annan skola också, Matte NO SO mycket mer.
Men jag kommer ändå satsa mest på Italienskan för att göra mig själv stolt och min familj stolt.
Sen tror jag också att gymnasiet har en väldigt stor del i livet som vuxen, men det är en annan historia!
Du som ville att jag skulle skriva om det här, som vill prata mer om det här kan nå mig på min personliga mail, [email protected]
P.S När det börjar närma sig om några dagar så kommer jag skriva mycket mer om det här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0