OS ÄR INTE MIN GREJ!

Nu känner jag att jag måste börja berätta lite mer om mig själv så ni som läser det här kan lära känna mig.
Förut var jag verkligen en jätte fotbollsnörd och det var det ända jag ville i livet och absolut inget mer.
Mina mål och drömmar var en bit fram men jag ville verkligen det, så tänkte jag då.
Nu spelar jag i Vendelsö IK p:94 lag 4 bara för att det är kul och jag njuter av att vara med mitt lag, men jag känner bara inte samma kärlek för fotbollen som jag gjorde förut, men det är okej det också. Det är konstigt hur saker och ting kan ändras så snabbt, från att älska med svett, tårar och blod till att lalla runt och svettas en droppe per träning.
Men nu till den motsatta sidan, jag har aldrig och då menar jag verkligen aldrig gillat OS, då menar jag aldrig sporter som är inkluderade i OS.
För några veckor sen så kom jag hem till en kvinnlig kompis och skulle träffa hennes pappa för första gången, och jag hade fått för mig att han var en riktig svensk bonde.
Och det förvånade verkligen mig när det visade sig att det var så. Jag hade absolut inget emot det, men jag kände att jag helt enkelt bara inte passade in i den världen. Den världen är, Öl chips och OS på tv. Det är inte jag och det kommer det aldrig att bli.
Han började fråga ut mig om vem som var min favorit hockeyspelare och då sa jag något i liknande,
- Blir du sur om jag svarar den där foppa killen?
Han kollade på mig och blev lite till sig, rättare sagt, jag var slut där.
Jag sa då till honom att jag inte kunde någonting om hockey, då skulle han börja fråga mig om skidåkning, skridskoåkning och curling. Jag satt där och skrattade för mig själv och tänkte att där passade jag verkligen inte in.
Pappan såg det på mig och frågade om jag förstod någonting av vad han snackade om, jag sa då till honom att jag inte är en OS kille. Han kollade lite förvånat på mig och fortsätta sedan prata om det mest tråkiga som finns och jag bara satt där och tänkte på hur mycket jag hatar att prata om Svenska kalla sporter. Som sagt, det är inte i närheten av min grej.
När han hade pratat klart så insåg jag hur mycket jag ogillade OS, jag hade verkligen inget gemensamt med det där stora sport avangemanget. Därför blir det inte min grej.
MVH MP

Kommentarer
Postat av: lindha

Haha då är vi två vafan, OS tar över mitt liv. snackas bara om det & dessutom visas inte andra avenyn pga det. du skriver rätt bra faktiskt:O

2010-02-21 @ 19:59:53
URL: http://likesisters.webblogg.se/
Postat av: farsan

Max!I´m fucking proud of you.............

2010-03-11 @ 18:02:22
Postat av: farsan

guess who?from your father........

2010-03-11 @ 18:05:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0