OROLIGT KRING DEN SVENSKA POLISEN!

Det var en helt vanlig dag, som vanligt var jag tvungen att stressa för att hinna av bussen som anlätt till Gullmarsplan 07.18 som den gör varje dag och ta tag i den första bästa Metro för att sedan stressa ner till tunnelbanan. Gullmarsplan var som vanligt helt full packad!
Tåget mot Alvik kom och jag gick in och som tur fanns det en sittplats vid fönstret så jag kollade runt och kollade om det fanns någon äldre kvinna eller man som kanske skulle vilja sätta sig där, men det var ingen i närheten så jag gick ditt och satt mig.
Jag läste tidningen och såg rubriken " POLISCHEF FAST I SEXHÄRVA".
Som att det förvånade mig? Nej det gjorde det erkligen inte!

Dagens samhälle består av arbetarfolket som kan bryta mot lagen lite då och då och som absolut inte får skuldkänslor för det lilla snedsteg de gjort, sen har vi de Kriminella som säkert bryter mot lagen minst tre gånger om dagen och njuter av att leva de kriminella livet.
Sist men inte minst har vi Polisen som ganska ofta på de senaste åren har trott att de har stått över lagen, eller förlåt jag ska inte dra alla över en kant men det finns ett fåtal som tror att de kan göra exakt som de vill och sen tror de att ingen kommer få reda på det, och det kan jag säga mina damer och herrar är helt fel.
Vi kan ta den här Göran Lindberg som var högt uppsatt inom polisen som har träffats för att ha gangbang med kvinnor och män, visst kan det låta lite konstigt för en polis man. Men man måste tänka på att alla människor har rätt till sitt eget privatliv.
Men här kommer haken, exakt som jag skrev tidigare tycker jag att folk har rätt till sitt eget privatliv, men grejen är ju den att den här Göran har haft sex med mindreåriga och försökt våldta dom. Han skulle också ha planerat en våldtäkt. Allt det jag säger är bara det jag har läst i tidningarna och på Internet.

Det känns som att det är dags för polisen att börja ta hand om det här och så många som möjligt som har varit med på det här ska åka fast. Även om de "står över lagen" eller om de bara är vanligt arbetsfolk som har rört sig i såna här kretsar.

Jag tycker inget ont om polisen eftersom utan polisen så skulle inte världen se ut som den gör nu.
Men jag tycker ont om den som säger en sak och försöker göra det bästa av den saken men sen gör en helt annan sak, och dessutom blir det bara sämre med den saken som de tillslut bestämde sig för att göra.
Men frågan är, kan man lita på att de övriga poliserna gör allt för att de "onda" ska få de straff som de förtjänar eller kommer de skydda sina egna? MVH MP


Kommentarer
Postat av: Anonym

Gulligt att du försöker!

2010-02-05 @ 12:55:31
Postat av: Johan Kant

Bra reflektion om polisen. Det är sådär med polisen som kår, det är en fruktansvärd kåranda och de håller varandra om ryggen. Det finns givetvis många duktiga och bra poliser, men själva snacket: "Nu ska vi ut och fånga buset". Inte bra. De borde satsa på att rensa upp lite i rutinerna inom poliskåren och ifrågasätta vad de säger och vilket ordval de använder. T.ex. i Skåne när de filmade med dold kamera och en polis kommenterade en färgad man: "Jävla apajävlel". INTE BRA! Kul att du skriver så mycket, kommer att ge dig mycket i framtiden.



Johan

2010-02-06 @ 00:42:42
URL: http://johankant.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0