MIN UPPFATTNING AV EN ARTIKEL I CAFE MAGAZINE!

För exakt en vecka sedan hade jag namnsdag och på min mammas sida av familjen så har vi en liten tradition att när man har namnsdag så får man en tidning och ett tuggumi paket, fråga mig inte varför men det var bara så!
Sen på min pappas sida så glömde han nog min namnsdag, haha! Men jag påminde honom och då fick jag en protein kaka på gymmet, börja redan som liten!
Men nu ska vi rikta in oss på mitt liv. Nu ska jag ta upp en sak som jag anser är vardagligt och jag skrev för några dagar sen om det, nämnligen Rasism och hat.
Jag kom hem idag efter en tuff dag i skolan så låg tidningen och bara väntade på mig, jag hade faktiskt längtat hela dagen tills jag skulle hem och läsa Cafe.

Jag kollar på framsidan och det står massor av intressanta saker, sen så fattar mina ögon gallop mot rubriken " Den brutala jakten på USA:s invandrare". Det lät hur spännande som helst eftersom att jag gillar USA och tycker om att kolla på Gränsbevakarna USA.
Ja öppnade tidningen och hann se några fina outfits och läste lite om hockey spelaren Zäta.
Sen öppnade jag sidan och till min stora förvåning så är det en bild på en fet gammal amerikanare som åker fyrhjulning utan någon uniform.
Jag tyckte att det var lite konstigt eftersom för det första så hade han ingen uniform och för det andra står det med stor text, Människojägare på gränsen, under det så står det att dom, använder automatvapen.
Då tänkte jag väll att det bara var något liten grupp som tar lite hårdare tag för att ibland kan man ju tycka att gränsbevakarna är lite för snälla.
I samma text så står det att de använder Rasistisk skräckpropoganda.
Hur kan de komma in bland gränsbevakare?
Jag läste vidare och tyckte på ett sätt att de gör rätt, men sen så börjar jag fatta att det inte jobbar åt landet, de är självstående med egna vapen, egna lagar.
"Gränsbevakarna säger att de illegala invandrarna springer över deras mark", och att det då blir deras problem, men det tycker inte jag!
Artikeln handlar om Gleen Spencer som använder de här orden för att beskriva invandrarna,
- Invandrarna hotar vårt land och vårt sätt att leva. De svär, är ouppfostrade, begår brott och bär sjukdomar.
Att dom ens kan säga något sätt där kan jag inte förstå på något sätt!
Hur kan man försöka vända en hel ort av folk, ett helt land?
Buffalo Rick heter Glenns bästa vän som också är med i det här gänget av grabbar som lever för att jaga och skrämma invandrarna.

Hur längre jag kommer in i texten känner jag mer hat för vartenda ord jag läser, för vartenda liten bokstav som de har sagt. Det är förkrossande att de kan behandla sina jämnlika utan respekt, utan lagar dessutom!
Vad har invandrarna gjort för fel? Har de skadat någon?
Av de jag får lösa av artiklen kan jag säga att nu förknippar jag de här med orden Rasism.
Gänget säger att de har rätt att döda och misshandla för fosterland, men har man rätt till det?
ABSOLUT inte!
Det här så kallade gänget åker runt bland gränsen och letar upp invandrarna och ger dom en omgång, säger de själva!
Med det menar dom att de misshandlar dom för att skrämma dom.

Det är svårt att ens känna något för den här artikeln jag läste eftersom att jag fortfarande är för liten för att göra något åt saken. Jag blir ledsen och hoppas verkligen att USA:s riktiga gränspolis ska göra något om saken innan fler dör under den jakten.
Om ni vill ha mer information så tycker jag att ni absolut måste köpa CAFE:s senaste nummer och läser det här!
Det är hemskt hur de behandlar invandrare.

Om ni har några kompisar som ni kallar rasister så är det ingenting emot vad de här killarna är.
Hur kan vi som medmänniskor med känslor och sympati för de här illegala invandrare förändra denna situation?
 


Kommentarer
Postat av: Cassandra :)

Illegal invandring är ett av USA's största problem. Skulle de försöka emigrera till USA på rätt sätt så skulle det ju inte vara ett problem, men just det som de gör är ju olagligt. Dom stannar i USA OLAGLIGT, klart vissa människor blir förbannade på det, speciellt amerikanarna som är kända för att vara så patriotiska... Det är ju de illegala invandrarna som skapar problemen själva genom att korsa gränsen när de inte får, ellerhur? they have brought this on themselves.. Detta kan ju vara för bristande utbildning, fattigdom osv. De siktar på att få ett bättre liv i USA. Men hur ska de kunna få det när de inte ens får vistas i landet? Man börjar ju sitt nya liv på helt fel ända. Man tycker ju ändå att folk skulle kunna skilja rätt från fel. (Likaså de som skapat sin egna lilla grupp och tagit saker i sina egna händer.)

Du skriver att "Det är hemskt hur de behandlar invandrare." Låt mig tillägga: ILLEGALA invandrare. Och att man har rätt att döda för sitt fosterland. Det är väl precis så alla gör i krig?



Sorryyy, jag är trött, men tänkte om du ville få fram lite åsikter om saken så skulle du få det hehe! Bra skrivet Maxen!

2010-02-09 @ 11:50:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0