JAG HAR EN ÅSIKT!

Hej alla!
Idag har jag verkligen inte gjort ett skit, inte hemma inte i skolan. Jag har bara känt mig för trött och då får skolan anpassa sig efter mig, hehe!
Men nu en annan sak, jag tycker att det är helt onödigt att ha kamrat-stödjare i skolan.
Jag vet inte hur det är i eran skola men i våran skola så har vi två stycken i varje klass.
Men vad gör dom egentligen för nytta?
Inte ett skit om du frågar mig.
Det är oftast så att dagens ungdomar inte vågar säga till sina vänner eller sina bekanta.
Om man inte har en elev eller två som hela klassen respekterar så blir det inte så bra tycker jag och ganska många nog!
Det är så mycket snack i dagens skolar att man ska stoppa mobbning, men vad gör egentligen eleverna för att det ska bli bättre? Vad gör de äldre för att alla ska må bättre?
Inte ett skit där heller faktiskt!
Det är de vuxnas ansvar att ta hand om eleverna men jag tycker inte att det är så många som gör det på det rätta sättet. Men jag ska absolut inte dra alla över en kant, men det finns absolut inte många som kan sin sak!
För att förstå elever måste man tänka som dom, och umgås mer med dom under skoltiden.
En lärare skulle absolut kunna gå ut och prata lite med eleverna istället för att sitta under sina raster i de "vuxnas" rum och fika med jämngamla människor!
De vuxna måste gå ut mer i skolan och visa sig vilka som bestämmer även fast mobbning nog aldrig kommer att få ett slut i samhället.

Kommentarer
Postat av: Sackarias Stenius

Gubben din mor brukade gå ut med mig på ratserna och prata! ;D

2010-02-12 @ 21:18:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0