Honey I'm home

Jag är nu hemma efter en hård och jobbig dag på jobbet. Tårna är blå, likaså mina ögon är grå. Jävlar det rimmade lite, cool kille!
Nej men helt seriöst, mina tår är helt blå för att jag inte haft någon sula i mina skor, Nike Air Sneakers.. Lekte ju lite Michael Jordan då! Min storebror tog ut sulorna här om dagen, men nejnej han sätter fan inte tillbaka dom! Och han klagar på att jag och Simon inte lämnar tillbaka hans kläder!? ( Sebastian om du läser det här så hoppas du får skuldkänslor! )
Lite mer om själva jobb dagen då.
Jag jobbar på CoffeeHouse By George på hamngatan 31, mitt emot NK och eftersom att det har ett så bra läge i stan så kommer det alltid mycket folk in, mycket jobb och lite vila, eller så är det tvärtom och då är det något extremt jobbigt..
Det finns en dam som alltid kommer in och klagar på våran Avocado, då överdriver jag inte det minsta, utan exakt varje gång hon är där beställer hon något med Avocado på, nu ska ni få höra vad som hände idag..
Jag går upp med hennes mat som vanligt, kände för att spotta på hennes mat och kasta den mot henne för att hon alltid ska ställa till det för mig så jag nästan alltid måste gå och göra en ny..
Jag ställer ner maten och kör det vanliga "smöret" till kunden. Jag vänder mig om och då jävlar var det igång igen när hon helt plötsligt ställer ner eller snarare kastar ner maten på bordet och skriker åt mig.
Då vände det, nu var det slut med solsidan, nu kom regnet. Nu kom motvinden i uppförsbacken, precis så där i slutet av cyklingen när man är så trött som man kan bli och verkligen inte orkar ta en utskällning. Jag vände mig om och frågade vad problemet var, när jag redan visste sedan jag vaknat imorse vad felet var. Då blir hon så sur så hon tar upp maten och kastar den på mig.. Nej nu dagdrömde jag!
Hon ställer sig då upp och skäller ut mig angående en liten avocado som hon tyckte var för hård (när jag innan jag serverat maten till henne testat den), så alla vänder sina blickar mot mig som jag precis pissat på henne..
Över min vänstra axel så satt DjävulsMax som ville be henne dra åt helvete och ta upp maten och kasta den på henne, sen för att göra det värre så spotta på henne. Kanske till och med kissa på henne, skulle fan gjort det..
Sen på min högra axel så satt, jag driver inte nu. Men min chef som sa till mig att kunden alltid har rätt. Så tänkte, har ju inte råd att mista mitt jobb, så lyder "chefen" på min axel.
Jag ber om ursäkt och säger att jag ska gå och hämta en ny, men då säger hon att hon alltid får dålig mat här..
Vid det här läget sitter alla helt knäpp tysta, man skulle hört en nål ramla på golvet, utan tvekan!
Hon ber mig fara år pipan och säger att jag ska hämta min chef, men min chef var inte där så jag säger som det är.
Då säger hon att hon ska fixa så jag får sparken. Trevlig som jag är så vänder jag mig om och säger. Tack så mycket för att du väljer oss, ha en fortsatt trevlig dag.
Jag gick därifrån och känner mig som en man, en mogen sådan.
Tänk vad en sån här liten sak kan ställa till ett sådan stort problem..
Kärlek - Max Pisano 2010

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0