Gli Azzurri

De blåa, vad kan man säga om deras match idag? Typiskt Italien att börja ett WM så här dåligt, inge roll, inge spel, inge tanke bakom spelet. Dom gjorde helt enkelt inte så mycket bra saker!
        
Men nu till en helt annan sak angående matchen.
Jag undrar hur folk skulle se på min familj, mitt blod, min själ och mitt hjärta om de skulle se hur vi uppträder under match tid..
Jag menar, väggen var vit innan. Nu är den lite fett fläckar från Kesella/Choklad glass, och nu har den tre hål i,  plus några små fläckar från allt saliv som har flugit ut ur våra munnar, det är iallafall vad jag kan se härifrån. Och jag sitter tre meter ifrån, inte mycket mer!
Undrar varför ingen ringde polisen när de hörde folk svära och skrika så mycket som vi gör. Bastardo är ett ord som ofta kommer ur min mun. Det kommer till både landslagsmännen och fienden, är det konstigt?
Njaa inte i min familj, för här hatar vi när det går dåligt och här älskar vi när det går bra. 
               
Men det kanske inte är så konstigt? Många familjer är kanske som vi? Nej skulle inte tro det.
Under matchtid så skriker vi, vi kastar saker och vi har inbördeskrig i familjen pågrund av olika åsikter. Åsikter är något väldigt stort inom fotbollsvärlden, speciellt inom min familj. Säger jag att Italien suger i denna sekund så håller alla med, säger någon emot blir det inbördeskrig, för det är bara jag själv som kan ha rätt.
Om det skulle komma hit en riktig svenne som absolut inte gör någonting under matcherna, som bara sitter stilla och kollar på och håller känslorna inne. Han skulle bli grillad, flåd och ta banne mig fan äten med soppa.
Här skriker vi ut våra känslor, inge snack om saken.
              
Jag undrar om det är likadant med de Italienska spelarna? Den frågan kan jag svara på, OM det är.
Vi är alla lika, det är därför vi alla kallas Gli Azzurri - De Blå.


 Otroligt mycket kärlek - Max Pisano 2010


Kommentarer
Postat av: LANJA -

Vill du få tusentals besökare till din hemsida helt GRATIS!?Daaah, vem vill inte?!



Rekomenderar er stark att bli medlem på http://www.bloggtrafik.nu/index.php?sponsor=lanja (!!) Statestiken & kommentarerna kommer Direkt! Haha det är sant! Varit medlem på den ett bra tag nu, och som sagt har jag rejält många läsare! Så.. varför inte dela med mig av mina secret-tips?! Nu när jag faktiskt inte behöver dom längre! Du blir lätt medlem http://www.bloggtrafik.nu/index.php?sponsor=lanja.



Lycka till.. ;)

www.lanjas.blogg.se

2010-06-15 @ 14:11:55
URL: http://lanjas.blogg.se/
Postat av: Anonym

vackert skrivet

2010-06-15 @ 16:54:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0