Jag vill bli..

Just nu sitter jag och tänker på hur mycket som helst, tankarna flyger fram och tillbaka i mitt liv.
När min kropp säger vänster säger mitt hjärta höger, och sen när mitt hjärta säger vänster så säger min kropp höger. Varför kan inte det bara gå ihop?
Varje dag gör jag samma sak, jag går upp äter åker till skolan och spenderar mesta av min tid där. Men vet du vad? Jag behöver inte skolan för att lyckas när jag blir stor, ingen annan behöver den heller. Det är bara vad ni tror.
Men det är klart att jag måste ha lite kunskaper i mig, men allt handlar om kontaker i livet.
Jag behöver inte alla MVG för att jag ska lyckas, vem är det som säger det?
Jag kanske inte är den som är mest lyckad i skolan, men jag är lyckad utanför skolan, tycker iallafall jag.
Jag är inte school-smart, jag är street-smart. Då menar jag inte att jag vet hur gatulivet är, men det menar jag att jag vet vad livet innebär för det mesta, jag är allmänbildad, jag lever inte bakom skyddande vägar, jag kan klara mig själv och jag kan göra så mycket mer än det.
Men vad hjälper det med mig i skolan? Ingenting, eller jo visst ibland kanske jag kan stila lite när en lärare frågar mig vad som har hänt i helgen och så, men det är en annan visa. Det jag menar med det hela är att jag inte ger allt på skolan, för jag vet att det finns så mycket mer på utsidan. Men som sagt, jag behöver kunskaperna.

Min dröm innebär pengar och lycka, det finns så många som säger att det inte kan gå ihop. Men vet du vad, det SKITER jag i.
Jag går min egen väg och gör exakt som jag vill.
Jag vill bli något, jag vill bli något stort, jag vill göra en god gärning.
Jag vill arbete med barnen i Afrika när jag blir stor, runt 20 års åldern skulle jag nog säga, jag vill göra något som ger andra lycka. Som ger mig lycka.
Jag vill bli en modejournalist i New York och tjäna stora pengar och ligga med nya kvinnor varje dag.
Jag vill bli porrstjärna.
Jag vill bli bäst.
Jag vill..

Det där var bara en liten lista på vad jag vill. Måste jag gå i skola och lyssna på det jag inte vill lyssna på för att bli det? Eller kan jag gå min egen väg och göra det jag vill.

Det är någonting jag funderar på varje dag, vad jag vill bli.
Men vet du? För jag vet inte.

Kärlek Max Pisano


Kommentarer
Postat av: sandra

Oj oj oj Max. Du ser inte ut att vara 15. Lycka till med framtids planerna :)

2010-04-21 @ 17:51:31
Postat av: Anonym

haha porrstjärna? ligga med nya kvinnor varje dag? och endå så vill du hjälpa behövande barn.. lite weird faktiskt

2010-04-21 @ 18:47:01
Postat av: Anonym

vad ska du gå i för gymnasium?

2010-04-21 @ 18:47:54
Postat av: Ida

JÄVLIGT BRA OCH SMART SKRIVET MAX. DU HAR RÄTT MAN BEHÖVER INTE UTBILDNING FÖR ATT LYCKAS,DET ÄR DINA KONTAKTER, TALANG OCH FÖRMÅGAN. ATT DU TROR PÅ DIG SJÄLV OCH HUR DU LYSER UPP SOM MÄNNISKAN. DET FINNS ETT ORDSPRÅK"CHARM IS BETTER THAN BEAUTY" OCH DET STÄMMER MAN KAN VARA FULASTE MEN ÄNDÅ LYCKAS SÅ JÄVLA BRA UTAN UTBILDNING OCH "CHARM" KVINNORNA OCH DÅ TÄNKER MAN JÄVLAR HUR LYCKAS HAN OCH FÅ EN SÅ JÄVLA SNYGG BRUD. T.EX JAY-Z OCH BEYONCE. JAY-Z HAR INTE VÄRSTA UTBILDNING OCH HAN ÄR FUL MEN HAN LYCKAS SÅ JÄVLA BRA MED MUSIKEN OCH FÅ EN AV VÄRLDENS SNYGGASTE. SÅ UTBILDNING ÄR BARA ATT FÖRBERREDA DIG KUNSKAPER SOM SAGT MEN DET INTE ALLT. VÄRLDENS RIKASTE MÄNNSIKOR ALLA ÄR INTE UTBILADADE MEN LYCKAS BLI FRAMGÅNGSRIKA ÄN VANLIGA MÄNNISKOR SOM ÄR SÅ JÄVLA UTBILADADE. BEAUTY AINT ALL, EDUCATION AINT ALL IS YOUR OWN BELIEVE . TO SUCCED OR FAIL.



Var tvungen och skriva det här:

gör ditt bästa i skolan ändå, du tjänar på det men jag tror att många fattar vad du menar och det gör jag med:) Jag vet att det är sant och det stämmer det du skriver.



2010-04-28 @ 00:30:17
Postat av: Ida

Han har inte beauty men har har charmen , han har inte utbildningen men han har kontakter.



2010-04-28 @ 00:33:31
Postat av: Ida

JAG HÅLLER MED DIG OCH DU HAR JÄVLIGT RÄTT. GÖR VAD FAN DU VILL. SKÖNHET OCH UTBILDNING ÄR INTE ALLT DET ÄR VAD DU HAR FÖR TALANG,FÖRMÅGA OCH ÄR SOM MÄNNISKA OCH ATT DU TROR PÅ DIG SJÄLV. DET FINNS MÅNGA FULA OCH UTBILDADE FRAMGÅNGRIKA MÄNNISKOR DE TJÄNAR MER ÄN PLUGGHÄSTARNA. DET ÄR SANT OCH SMART SKRIVET.



kEEP THE Good work!!

2010-04-28 @ 00:39:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0